Lekváros bukta

Forrón foszlós tésztájában megbújik egy kis lekvár. De sokszor keresgéltem a menzán, vajon olyan buktát kaptam-e, amiben lesz lekvár, mire a végére érek. Aztán nagyobb lettem, felértem már a konyhaasztalt, sőt szerintem már bőven el is hagytam, mikor először dobott ki az ágy, hogy én most készítek egy tepsi azértissokpiroslekváros, foszlós, csupaporcukros, forró buktát. Az első tanulság az volt, hogy dupla adag tésztával érdemes kezdeni, a másik pedig az egészséges élet részeként, hogy szigorúan zsírral készítsük, attól olyan foszlós ez a csoda, és attól lesznek olyan mosolygósak a nevetőráncaink.

lekvarosbukta.jpg

Hozzávalók:

50 dkg liszt

3 dl tej

5 evőkanál cukor

2 tojássárga

csipet só

2 dkg élesztő

5 dkg zsír

Töltelék:

50 dkg piros lekvár (sütésálló, és minél sűrűbb, annál jobb)

Tepsibe és a nyers bukta tetejére:

2 dkg zsír és 2 dkg olvasztott zsír

Elkészítése:

Kimérjük, és egy nagy tálba szitáljuk a lisztet.

Egy pici tálban felolvasztjuk a zsírt, és hűlni hagyjuk.

Egy csészében 1 dl langyos tejben feloldunk egy evőkanál cukrot, és felfuttatjuk benne az élesztőt.

Egy másik csészében a maradék cukorral kikeverjük a 2 tojássárgáját, hozzáadjuk a csipet sót és a maradék tejet.

Ha felfutott az élesztő - az olvasztott zsírt még nem - csak a két csésze tartalmát a liszthez adjuk és lágy tésztává dagasztjuk. Ha már szép hólyagos a tészta, hozzáadjuk az olvasztott zsírt és addig dagasztjuk, míg sima tésztát kapunk.

Tiszta konyharuhával letakarjuk a tálat, és a tésztát egy órát kelesztjük.

Ezalatt az idő alatt kizsírozzuk a tepsit.

Ha megkelt, ujjnyi vastagságúra nyújtjuk a tésztát, és 8x8 cm nagyságú négyzetekre osztjuk fel.

A lekvárból kis halmokat teszünk a tésztanégyzetek egyik szélére, feltekerjük, két végét a tészta alá hajtjuk, bucikká formázzuk és szorosan egymás mellé, a kizsírozott tepsibe sorakoztatjuk őket.

A tetejét megkenjük az olvasztott zsírral és további fél órát kelni hagyjuk.

A sütőt 175 fokra előmelegítjük, és a tepsi buktát 20-25 perc alatt világosbarnára sütjük benne.

Forrón, porcukorral meghintjük a tetejét, picit hűlni hagyjuk, és szaggathatjuk is a tepsiből.

Jó étvágyat!