Foszlós kakaós csiga

Most egy egészen puha, foszlós tésztájú kakaós csiga receptjét hoztam el nektek, süssétek szeretettel.

kakaoscsiga_foszlos.jpg

Hozzávalók 15 darabhoz:

Tészta:

500 g liszt

csipet só

3 evőkanál kristálycukor

1 egész tojás

1 tojássárgája

2,5 dl tej

22 g friss élesztő

150 g olvasztott vaj

Töltelék:

8 evőkanál kristálycukor

3 evőkanál kakaópor

50 g olvasztott vaj

Elkészítése:

A tésztához egy tálba - még jobb, ha egy dagasztógép üstje - mérem a hozzávalókat az olvasztott vaj kivételével.

A lisztet én mindig átszitálom, így levegősebb a tészta. Elkezdem dagasztani, ha géppel dolgozom, 10 perc után egynemű tésztát kapok, amihez apránként hozzáöntöm az olvasztott vajat és tovább dagasztom. Ruganyos, fényes kalácstésztát kapunk a dagasztás végén, amit meleg helyen 50 perc alatt a duplájára kelesztünk.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett gyúródeszkán 3 mm vastagságú téglalappá nyújtom. A szélesebb oldala nálam szemmértékkel kb. 30 cm, így lesz belőle 15 db kakaós csiga.

A kinyújtott tésztát megkenem az olvasztott vajjal (5 dkg), és elterítem rajta a kakaópor és kristálycukor keverékét.

A tésztát a szélesebb oldaláról feltekerem, mint a bejglit, és 2 ujjnyi vastag szeletekre vágom és egy magasabb falú, kivajazott tepsibe sorakoztatom őket, úgy, hogy közel legyenek egymáshoz. Ez azért fontos, mert így felfelé kelnek és puha, magas, foszlós tésztájú csigákat kapunk, míg ha sütőlemezre helyezzük őket - természetesen így is lehet - egymástól távolabb, akkor a csigák laposabbak lesznek, oldalirányba növekednek.

Én most a nőjetek nagyra, magasra módot követtem, így:

kakaoscsiga_foszlos_tepsiben.jpg

A tepsibe helyezett csigákat  30 percig hagyom kelni. Ezalatt a sütőt előmelegítem 180 fokra - hagyományos, alsó-felső sütési mód - és 15-20 perc alatt megsütöm a csigákat.

Megvárom, ha tudom, míg langyosra hűl, tetejét porcukorral meghintem, és máris majszolható.

Jó étvágyat!